top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

ג'ין – מדוע ולמה?!


ג'ין הוא משקה אלכוהולי חסר צבע ממשפחת המשקאות הלבנים המופק באמצעות התססה וזיקוק של דגנים.

אין יודעים בוודאות מי יצר לראשונה את הג'ין (בדומה למרבית המשקאות האלכוהוליים), אך יש המשערים כי נוצר לראשונה על ידי הרופא והמדען (כימאי, פיזיולוג ואנטומאי) פרנסיסקוס סילביוס מהולנד אשר חיפש אחר תרופה לטיפול בהפרעות תפקוד הכליות. הג'ין הוא פיתוח של משקה הולנדי עתיק יומין בשם "חנייבר" או "ינייבר" (ערער), אשר טעמו העיקרי הוא כטעם הערער, ממנו מופק המשקה. עדיין ניתן להשיג חנייבר בבקבוקי חרס מסורתיים, כולל בישראל. השם "ג'ין" הוא שיבוש אנגלי של השם ההולנדי "חנייבר".

הג'ין נחשב משקה "קשה" לשתייה, מתוקף היותו בעל חוזק אלכוהולי גבוה מאוד מחד ובעל טעם יבש מאוד מאידך, ולכן נדיר מאוד לראות אנשים השותים אותו "נקי" (כלומר לא מעורבב עם אף נוזל אחר), בניגוד למשקאות חריפים אחרים דוגמת טקילה וודקה. 


(ויקיפידיה)

לג'ין ישנם השפעות תרופתיות מדהימות בנוסף להיותו משקה נהדר לקוקטיילים.

זה יכול לעזור עם קדחת השחת

זה אולי לא התרופה המובהקת ביותר לקדחת השחת, אך לדברי  חוקרי האסטמה בבריטניה, מעבר לג'ין בחודשי הקיץ עשוי לעזור להרגיע את שיעולכם ואת התעטשויות. התיאוריה היא שמשקאות כמו בירה וסיידר הם בעלי תכולה גבוהה יותר של היסטמין כתוצאה מתהליך התסיסה שלהם, ולעתים קרובות מחמירים את תסמיני קדחת השחת, ולכן בחירה כמו ג'ין במקום יכולה לרסן אותם.


ג'ין הוא אחד המשקאות האלכוהולים עם הכי פחות קלוריות שתוכלו לבחור, עם 97 קלוריות בלבד לצ'ייסר. הוסיפו אותו למיקסר עם לימונדה דיאטטית או מי טוניק ואתם עדיין מגיעים לסכום קלוריות נמוך בהרבה ממה שהייתם עושים עם כוס היין הממוצעת (160 קלוריות) או ליטר בירה (208 קלוריות).


ג'ין מכיל רק שרידי סוכר מה שהופך אותו לבחירה חכמה אם הורדה במשקל היא המטרה שלכם, במיוחד אם אתם בוחר בקוקטייל שלכם בזהירות ולא מוסיפים יותר מידי תוספים עשירים בסוכר.


מרכיב הליבה בג'ין הוא גרגרי ערער, ​​עטופים בריבה טבעית של הצמח המלאים בנוגדי חמצון. אלה יכולים לסייע לקידום מראה עור בריא וצעיר, מה שאומר שצריכה קבועה של קוקטיילים יכולה להיות אחראית לפנים החלקות ונטולות הקווים שלכם.


גרגרי הערער משמשים גם כמשתן טבעי ועשבי התיבול המשמשים לייצור ג'ין ידועים בתפקידם בסיוע לעיכול. כך שאם אתם מגלים שאלכוהול לעתים קרובות מנפח אותכם, מעבר לג'ין יעניק לכם בטן מחמיאה בהרבה מהמשקה הרגיל שלכם.


בנוסף לשלל היתרונות האחרים שלו, הערער היה למעשה תרופה מהעולם הישן לכאבים במצבים כמו דלקת פרקים ושגרון. כמובן, שג'ין כזה או אחר אינו מהווה תחליף לתרופות מתאימות, אך יש מי שמתעקש כי צימוקים ספוגים בג'ין יכולים להפחית את הדלקת.


מחקרים שפורסמו בכתב העת לסיעוד לסוכרת בשנת 2008 בדקו את המשקאות הבטוחים ביותר עבור אנשים עם סוכרת מסוג 1 לצרוך, ונחשו מה? הם גילו שג'ין וטוניק יצאו עם ידם על העליונה. כמובן שצריך תמיד להתייעץ עם גורם רפואי אם אתם חולי סוכרת ודואגים מצריכת האלכוהול שלכם.


bottom of page