top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

ביג פיט – BIG PEAT

דוגלס ליינג – Douglas Laing, שהוקם בשנת 1948, הוא בלנדר ומבקבק עצמאי מהמובילים בתעשיית הויסקי, המתמחה ביצירת וויסקי סקוטי: בלנדים וסינגל מאלטים, מלאכה קטנה ויחודית.  הויסקים שנבחרו ידנית מבין החביות הטובות ביותר ממגוון המזקקות השונות, ולעיתים הנדירות ביותר הקיימות ברחבי סקוטלנד, הוויסקי שלהם מוצע לכם כפי שהתכוון המזקק: בחוזק אלכוהול גבוה וללא סינון בקירור או תוספת צבע.

סדרה זו היא אחת מסדרות הדגל של דאגאלס ליינג ומצליחה להביא שילוב של טעמים ממגוון מזקקות יחודייות באותו איזור כאשר כל בקבוק מגלם את המאפיינים הכוללים של האזור שממנו הוא נולד ומוצג בפניכם בגאווה בחוזק אלכוהולי גבוה וללא צבע או סינון בקירור.

האי הסקוטי המרוחק איסליי (מבוטא 'איי-לה') הוא ארץ עתיקה. מקום פרוע ולא מאולף, שבו נזירים קלטיים מצאו מקלט מפשיטת הצפון ומזקקים מוקדמים הבריחו את "האקוווויטות" הבלתי חוקיות שלהם למפרצון הסלעי המחוספס של ארדבג. מים רכים בשפע, אדמה פורייה ודונמים של כבול יקר הופכים את האי הזה למקום עלייה לרגל לחובבי הוויסקי הסינגל מאלט.

כבלנד שמייצג את כל מה הטוב שיש באי איילה בבקבוק אחד, ביג פיט מצליח להביא בדיוק מושלם את השילוב המדהים של ארבעה מהמזקקות הטובות והידועות ביותר מאיזור האיילה.ביג פיט הוא תערובת של סינגל מאלטים מהמזקקות הבאות:

PORT ELLEN

פורט אלן הוקמה באיסלאי בשנת 1825. אף שהתפתחה למזקקה מרכזית, היא חווה תקופות ארוכות של סגירה, הראשונה משנות השלושים ועד המזקקה שנבנתה מחדש בשנת 1967 כדי לענות על גידול בביקוש לוויסקי סינגל מאלט באיסלאי. כאשר המזקקה נסגרה בפעם השנייה בשנת 1983 היא הפיקה ויסקי רק במשך שש-עשרה שנים, כך שעדיין לא היה שום ידיעה עד כמה פורט אלן תתיישן. בפשטות, איש לא ידע כמה נפלא הויסקי שיתגלה . פורט אלן נחשבת בין הטובות והנדירות ביותר בוויסקי הסינגל מאלט הסקוטי. זהו וויסקי אחד שלכאורה פשוט משתפר ומשתפר עם הגיל.

1853 – אלכסנדר מקדוגל מת ולאחר מותו מנוהל ארדבג על ידי אחיותיהם של קולין היי ומקדוגל, מרגרט ופלורה, שעשויות להיות המזקקות הנשיות הראשונות של סקוטלנד בצדק. היו הרבה עליות וירידות בדרך הארוכה לארדבג לאורך כל השנים. סיפורו של ארדבג הוא אחד המזקקות הבלתי ניתנות להפסקה ששרדו כנגד הסיכויים, ובסופו של דבר התגלה כ"ללא עוררין, המזקקה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ. " ארדבג נקרא על ידי אניני וויסקי "הכי קרוב לשלמות". הוכחה אם כן שארדבג באמת ראוי למוניטין המדהים שלו. זה וויסקי שסוגדים לו ברחבי העולם ובעשר השנים האחרונות, שישה ביטויים שונים של ארדבג זכו בתארים יוקרתיים כולל ויסקי השנה העולמי, ויסקי סקוטי השנה וסינגל מאלט הטוב בעולם.

bottom of page