top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

מה זה קוניאק?

מה זה קוניאק?

קוניאק הוא ברנדי המיוצר, בעיקר, מתערובת ענבים הכוללת את הזנים: אוגני בלאנק,פול’ה בלאנש וקולומבארד. לפחות 90% מהברנדי חייבים להיות מורכבים מאותם ענבים, ואילו 10% נוספים יכולים להיות עשויים מסוגים אחרים, כמו סמיון, פולינין ועוד. כמו שמפניה, יש להכין קוניאק באזור קוניאק בצרפת בלבד.

ברגע שהברנדי מיוצר, יש לזקק אותו פעמיים במזקקות של נחושת ( פוט-סטיל), ואז להתיישן לפחות שנתיים בחביות עץ אלון (בשלב זה, אם אתם אומרים לעצמכם "גבר, זה נשמע כמו ויסקי", אתם לא טועים מכיוון שהתהליכים והחוקים דומים במקצת). החביות צריכות להיות מיוצרות מעץ אלון צרפתי שמקורו בלימוזין או טרונזיה.

 בכדי לא להיות קשור רק לסוג אחד של מקום, קוניאק יכול להיות מסווג גם על ידי ה”קרו” שלו (כרם או קבוצת כרמים, במיוחד כזו באיכות מוכרת.), או האזור הגיאוגרפי בו מגדלים הענבים שלו. כמו יין, הענבים של אזור ספציפי – גם אם הם בעלי זנים זהים – יטעמו שונה בגלל הטרואר (הגורמים הסביבתיים השונים המשפיעים על האופן בו ענב צומח וטעמו, כמו האקלים והרכב האדמה). יש שישה קרוס קוניאק בסך הכל. הם:

גרנדה-שמפיין

פטיט-שמפיין

גבוליים – בורדריס

סנפיר בויס

בון בויס

בויס רגילים

מבחינת הגודל, Fin Bois הוא הגדול ביותר, ובסך הכל 85,000 דונם, ואילו Borderies הוא הקטן ביותר עם קצת יותר מ- 10,000 דונם. חשוב לציין שהגדלים שהוזכרו הם בשטח כולל, ולא כמה נטועים בכרמים.

מבחינת הטעם, הייעודים השונים של קוניאק ישתנו. בדומה לוויסקי, ניתן למצוא תמציות פרי (יבשות וגם לא), מגוון מאפייני תבלינים, תמציות פרחים או צמחי מרפא, או רנצ'יו, המסייעים בתיאור הטעם המתוק, אך האגוזי, שתוכלו למשוך מהזדקנות האלון. לכל cru יש פרופיל ספציפי משלו.

ציוני קוניאק כשמחליטים איזה סוג קוניאק אתם הולכים לקנות, ישנם כמה דברים שאתם יכולים לחפש על התווית כדי לעזור לכם במסע שלכם. ראשית, אתם יכולים לשקול את ציוני האיכות, שנוצרו על ידי הלשכה הלאומית Interprofessionnel du Cognac – BNIC. אלה קשורים לעידן המשקאות.

(מאוד מיוחד) תערובת שבה הברנדי הצעיר נמצא בחבית לפחות שנתיים.

ידוע גם בשם "רזרבה", שם זה מסמל כי הברנדי הצעיר מאוחסן בחביות לפחות ארבע שנים.

Extra Old פירושו שהברנדי הצעיר ביותר אצווה נמצא בארון לפחות שש שנים. החל מאפריל 2018, דרישת הגיל של ייעוד זה תשתנה לעשר שנים. קוניאק שהיה יכול לפגוש בעבר את ה- X.O. הדרישה אך כבר לא תוגדר ככזו על ידי החוק החדש, תופנה על ידי הכינוי "נפוליאון".

מעבר לגיל הוא הייעוד האיכותי הסופי והוא, על פי החוק, שווה ל- X.O., אך יכול לשמש יצרני קוניאק למוצרי פרימיום החורגים מהיעוד שצוין לגיל.

כמה מהקוניאקים המפורסמים ביותר הם:

bottom of page