top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

יין לבן : יבש וחצי יבש מה בעצם ההבדל




מה הוא יין לבן?


יין לבן הוא יין שהופק לרוב מענבים צהובים או ירוקים כגון שרדונה, סוביניון, וריזלינג, או במקרים מסוימים מענבים כחולים כאשר הקליפה הוסרה לפני תחילת התסיסה. צבע היין יכול בפועל לנוע בין גוונים של צהוב-קש, צהוב-ירקרק או צהוב-זהוב.

קיימים מגוון רחב של יינות לבנים המופקים ממספר רב של זני ענבים, בשיטות שונות של הפקת יין. מבין הסוגים הרבים של היין הלבן, יין לבן יבש הוא הנפוץ ביותר.

יינות לבנים משמשים לעיתים קרובות אפריטיף לפני הארוחה, עם קינוח, או כמו משקה מרענן בין הארוחות.

אם אתם חדשים ביין, השאלה איזה יין עדיף, 'יבש, חצי יבש, חצי מתוק או מתוק' עלולה להיות מבלבלת אך אין זה אומר שהאחד יותר טוב מהשני. זה עניין של טעם והעדפה אישית. יינות מסווגים כייבשים, ייבשים למחצה, בינונית או מתוק על מנת לתת לכם מושג עד כמה היין יהיה מתוק. רק זכרו כי סוכר אינו הגורם היחיד שמשפיע על טעם המתיקות ביין. זה יכול להיות מושפע גם מרמת האלכוהול, החומציות וכמות הטנינים שביין.

חשוב מאוד להזכיר שישנם סוגים רבים של סוכרים הנמצאים בכל הענבים החל מסוכר פשוט.ויש גם פרוקטוז וגלוקוז העוזרים לסייע בתסיסה, ובנוסף ישנם כמויות של סוכרים אחרים שאינם מותססים. אלה הסוכרים שמבטיחים ששום יין אינו "יבש עד שד עצמותיו".


יין לבן יבש אולי בעל ארומה של מתיקות וטעמים פירותיים מלאים, אך אין מתיקות אמיתית ביין עצמו. זה נובע מחומציות הענבים או הפירות, ולא נגרם על ידי סוכר. יינות לבנים מתוארים "כמציקים". יינות לבנים יבשים כוללים שרדונה, סוביניון בלאן ופינו גריגיו.

יין יבש (אדום או לבן) צריך להכיל פחות מ- 0.5% סוכר. כאמור, נדיר למצוא יין שיש לו רמת סוכר שארית הפחות מ 0.1% בגלל המתיקות הטבעית בענבים או בפירות המשמשים לייצור היין.

יין לבן חצי יבש

יין יבש למחצה נקרא גם  יבש בינוני. ביין לבן חצי יבש יש רמה של 0.5 עד 1.49% סוכר שנותר. ליין יבש למחצה יש שמץ של מתיקות ויותר טעם 'פירותי' מאשר יין יבש.


בסיפיל תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי יין לבן מהיקבים המובילים בארץ ובעולם. לרכישה הקליקו כאן

bottom of page