top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

סיפורו של רום



– ברבדוס –


סיפור הרום מתחיל בברבדוס שהייתה בשנת 1627 המקור לגידול קני סוכר באיים הקריביים. הרום המיוצר בשנת 1642 מחולל מהפכה אלכוהולית והביקוש מתעצם במהירות ביבשת אירופה. רום כבר כבש את ליבם של מלחי האי ואינו חדש באי ברבדוס. עד מהרה הוא מנצח את ליבם של המלחים האנגלים. האגדה מספרת שכאשר השייטים חוזרים לאנגליה הם הציעו מתנות של רום מברבדוס כדי להוכיח שהם אכן חצו את האוקיינוס ​​האטלנטי.

בסופו של דבר, תעשיית הסוכר מתחילה לרדת, אך האי ממשיך לייצר רום מעולה, המובחן בשיטות מקומיות מסורתיות. ואכן, מזקקים לא נטשו לחלוטין את עמודי הזיקוק (POT STILLS) לעמודי הזיקוק של ימינו (column stills), והם נמצאים לעתים קרובות זה לצד זה. טכניקת תסיסה מיוחדת משלה שמפיקה ניחוחות עשירים וטעמים מדהימים.

אלכסנדר גבריאל הוא יזם בלתי נלאה בחיפוש אחר שלמות. איש עסקים אומן ובעל טעם נלהב, סקרן ומעודן ליופי, הוא מספק את המוצר הטוב ביותר על ידי יישום שיטות הייצור המתקדמות והמדויקות ביותר. הוא יודע שקוניאק נהדר, רום מעולה, הוא מעל הכל רגש חזק שיש לחלוק. אלכסנדר גבריאל מיישם את המשמעת והתשוקה של בעלי מלאכה עתיקים, אומנים וצורפים על הרום והקוניאק שלו.

בשנת 1989 אלכסנדר גבריאל מגלה את מייסון פרנד, אחד ממותגי האלכוהול הוותיקים ביותר באזור קוניאק. אין חולק על המוניטין של הבית, אך המכירות בפיגור. רגש אדיר אוחז באלכסנדר גבריאל שצולל בהתרגשות לפרטים ולמלאכת הייצור של קוניאק.

נסיעות עוקבות אחר התשוקה ובמהרה אלכסנדר גבריאל יוצר רשת הפצה ייעודית של שותפים נלהבים לא פחות. הוא בונה על ערכיו וחזונו לבית. עשרים שנה לאחר מכן, רוב צוות ההקמה שלו עדיין ביחד.

בשנות התשעים, אלכסנדר גבריאל מסרק את הקאריביים בחיפוש אחר הרומים הטובים ביותר באזור.  Plantation(המטע) נולד: מגוון מלאכותי של רומים מכל הטוב שלאיים הקריביים והטרופיים יכולים להציע. 15 שנה של ייצור רום ייעודי מאוחר יותר, בשנת 2012, אלכסנדר זוכה בתואר מאסטר רום בלנדר השנה בטקס פרסי חבית הזהב, ונבחר למזקק השנה על ידי המכון האמריקני לזיקוק.

כיום, נשיא ובעלים של מייסון פרנד, אלכסנדר גבריאל זכה לשבחים בכל הקטגוריות והתעשייה. התמקדות בשלוש המשקאות העיקריים המייצגים את התשוקה והחזון של מייסון פרנד: פראנד קוניאק, סיטאדל ג'ין, ופלנטיישן רום.

כבעל תושייה וחזון, אלכסנדר גבריאל מחליט למכור כמה מחביות הקוניאק שלו ליצרנים אחרים, בעיקר ליצרני רום. הקאריביים ואמריקה הלטינית נמצאים כעת ברדאר שלו. עד מהרה האזור חושף עשרות הבעות רום ייחודיות ומרתקות שכובשות את תשומת ליבו של יצרן הרום. כל אי מביא תגליות משלו.


PLANTATION 3 STARS

רעננות וסיבוכיות מטע 3 כוכבים הוא מחווה לרומים ההיסטוריים המיוצרים באיים הקריביים, עם תערובת משופעת של שלושת הטרורים העיקריים של האזור: ברבדוס, ג'מייקה וטרינידד.

בעוד שברבדוס מספק עושר וחך מאוזן, טרינידד מוסיף עדינות וג'מייקה מספקת מבנה מודגש.

PLANTATION STIGGINS' FANCY PINEAPPLE

אופי ועונג מחווה לדמות שיצר צ'רלס דיקנס בעיתוני פיקוויק, הכומר סטיגינס, שהמשקה האהוב עליו היה "רום אננס".

קליפות אננס ויקטוריה מוזרקות ברום פלנטיישן 3 סטארס, אשר מזוקק עוד יותר. בנפרד, פרי האננס מוזרק ברום כהה מקורי של Plantation. לבסוף עירוב של תזקיק וגם של עירוב פירות משולבים יחד ויוצרים זר אננס עשיר וטעים, המוטמע בתווים מעושנים ופרחי ציפורן.

PLANTATION XO 20TH ANNIVERSARY

הקריביים בהתגלמותם  כדי לכבד את יום השנה ה -20 של אלכסנדר גבריאל כמאסטר בלנדר, נוצר ה -20 של Plantation XO באמצעות תערובת של רומים ישנים במיוחד מהברבדוס.

כעבור למעלה מעשור שהוא ממשיך לקבל שבחים ופרסים מובילים. רום זה מיושן לראשונה בחביות בורבון בברבדוס במשך שנים רבות, ואז מפליג על פני האוקיאנוס בחביות מדרום-מערב צרפת כדי להתבגר עוד בחביות עץ אלון צרפתיות קטנות.

תהליך "הזדקנות כפולה" זה מאות שנים מקנה חלקות ומורכבות מדהימים. הוא חושף חך מתוחכם של שוקולד, וניל, בננה בשלה, קוקוס קלוי ורמז לתווי מנגו טריים. עם גימור ארוך להפליא, הוא באמת רום להתענג עליו.

PLANTATION GRANDE RÉSERVE

אקזוטי ומרענן גרנדה רזרב הוא תערובת של רומים שונים מברבדוס, שהתבגרה בחביות בורבון באיים הקריביים ולאחר מכן במשך שנה אחת בדרום מערב צרפת, בחביות עץ אלון צרפתיות ישנות.

האף העשיר שלו מגלה תווים של קוקוס בגריל וניל. 


בסיפיל תמצאו מבחר ענק של סוגי רום שונים במחירים המשתלמים בארץ. להזמנה ורכישה מהירה הקליקו כאן

bottom of page