top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

מבקבקים עצמאיים בעולם הוויסקי

מבקבקים עצמאיים בעולם הוויסקי הגדול והרחב פורחים בשנים האחרונות. הסיבה לכך ,שפרט לחמשת החברות הגדולות ששולטות בשוק, מופיעות עוד ועוד חברות בוטיק של מבקבקים עצמאיים קטנים היא הגישה והתפתחות הויסקי בעולם. 


מבקבקים עצמאיים הם חברות פרטיות או עצמאיים שקונים חביות וויסקי, לרוב סקוטי, ישירות ממזקקות.  תלוי מה יש בחבית- סוג הוויסקי, הגיל וכמובן סוג החבית. הרבה מאוד עשויים לבקבק ולשחרר את הוויסקי כמו שהוא.  אך לעתים קרובות יותר, הם נוטים להשאיר את החבית כמו שהיא לזמן נוסף של התיישנות במחסנים שלהם או של המזקקות עצמן. בדרך כלל הוויסקי הראשוני מתיישן בחביות בורבון לשעבר.  אבל לפעמים הם מבלים זמן נוסף בחביות מיוחדית כמו אקס-שרי, פורט, יין, רום או אפילו גימורי וויסקי אלטרנטיביים.  ניתן להציע את הוויסקים הללו במחיר יותר זמין ממה שתהיה מהדורת המזקקות, מכיוון שעלויות התקורה מתבטלות.  הם עוסקים רק בוויסקי, בחביות ובאריזה.


מי הם חמשת חברות המבקבקים הגדולות?


גורדון ומקפייל

הסבים של הוויסקי המיושן.  G&M התחילו לקנות חביות ולישנן הרבה יותר מהמתחרים כאשר ג'ורג 'אורקהארט המשיך בעבודתו של אביו בשנות השישים, לפני כן, רוב הויסקים נמכרו לאחר חמש או שמונה שנים של יישון.  המחסנים שלהם באלגין הם מחזה למציאה עבור כל חובב הוויסקי עם כמה מהוויסקי הוותיקים והנדירים בעולם שמתבגרים כאן. 


CADENHEAD'S

 זה המבקבק העצמאי הוותיק ביותר בסקוטלנד החל משנת 1842 באברדין, לחברה יש גישה מסורתית מאוד לבקבוק ויסקי ובה נאמר שהוויסקים הנבחרים לביקבוק בבקבוקים היחודיים שלהם צריך להיות 'מדהים במקום סחיר'. פירוש הדבר ששחרוריו של אחד מהבקבוקים המועדפים על סקוטלנד תמיד ישבו קהל שבוי של מעריצי הוויסקי האמיתיים."


 "סיגנטורי הוקמה בשנת 1988 על ידי אנדרו סימינגטון, אשר ניהל בעבר את בית פרסטונפילד באדינבורו ודאג לתוכנית הוויסקי שלהם. מאז הוא הפך להיות אחד מהמבקבקים המוכרים ביותר בשוק, כשההתעסקות העיקרית היא על שם הטוהר: וויסקי שמגיע ישירות מן החבית כמו שהוא (חוזק חבית) איננו עובר סינון מקורר ואינו מדולל כדי להגדיל את הרווחים.


דאגלס ליינג ואנטר ליינג

 לא יהיה זה נכון להזכיר צד אחד של העסק הזה בלי להזכיר את הצד השני.  עד 2013 שתי החברות פעלו יחד עד שהאחים פרד וסטיוארט לאינג החליטו ללכת בדרכם הנפרדת. פרד הוביל את דאגלס לינג והתמקד בתחילה במלטים מעורבבים, בעוד סטיוארט הקים את האנטר לינג ובקבוק וויסקי יחיד עם בקבוקים.  שני האחים נלהבים להפליא מתעשיית הוויסקי והשקיעו משמעותית בבניית המזקקות שלהם.  מזקקת קלוטה של ​​דגלאס לינג בגלזגו [צפויה להיפתח השנה] ומזקקת ארדנהוי של האנטר לינג על איסליי. 


אגודת הוויסקי (מאלט) הסקוטית

 למרות שבקבוקי ה- SMWS זמינים לחברים בלבד, אני חושב שיש צורך לכלול אותם כאן.  "אגודת הוויסקי מאלט הסקוטית התחילה כמועדון קטן לפני יותר משלושים שנה כשקבוצת חברים קיבלה השראה מהאופי הייחודי של אחד הוויסקים מספייסייד. זו כיום חברה בבעלות פרטית, אך האתוס נשאר זהה: שפט את הוויסקי לפי מה שיש בכוס ולא התווית שעל הבקבוק.  ככאלה, בקבוקים מקבלים קוד ושם מוזר.  הקוד מתייחס למזקקה מהנוזל שמקורו והשם מעיד על מעט מהדמות על הוויסקי. "


bottom of page