top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

ההיסטוריה של הוודקה (בקצרה)

וודקה: משקאות חריפים מזוקקים, צלולים וחסרי צבע וללא ארומה או טעם מוגדרים, הנעים בתכולת אלכוהול מכ 40-55 אחוז. מכיוון שהוא נייטרלי ביותר, חומרים בעלי טעמים שבוטל טעמם בעיקר במהלך העיבוד, ניתן לייצרם ממחית חומרי הגלם הזולים והזמינים ביותר המתאימים לתסיסה. תפוחי אדמה שומשו באופן מסורתי ברוסיה ובפולין אך ברובם הוחלפו המרכיבים ובמדינות אחרות המייצרות וודקה על ידי דגני דגנים.

בעוד שהוודקה היא צמצום של המילה הרוסית "וודה – מים", מקור המשקה הוא נושא לוויכוח. יש הטוענים כי מקורו כבר במאה ה- 8 או ה- 9 בפולין וברוסיה. בלי קשר למקום, אלכוהול בשם וודקה היה ברוסיה במהלך המאה ה -14. המשקה היה פופולרי בעיקר ברוסיה, פולין ומדינות הבלקן עד זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה, אז הצריכה החלה להתגבר במהירות גם בארצות הברית ואז באירופה.

מרבית היצרנים רוכשים משקאות ניטרליים שכבר מזוקקות ומטוהרות ושהיו עתירות ביותר בתכולת אלכוהול, וכמעט שלא נותרו חומרי טעם. לאחר מכן מטהרים את הנוזלים האלכוהולים האלה על ידי תהליך סינון, לרוב באמצעות פחם, ואז מופחתים בעוצמתם עם מים מזוקקים ומבוקבקים ללא הזדקנות.

מספר מותגי הוודקה, המחירים והטעמים יכולים להיות מעט מדהימים. יש כאלה שאתם בטח מכירים, כמו

קטל-וואן, גרייגווז,באלוואדיר,רוברטו קאוואלי,ראשן-סטנדארט,פינלנדיה, סטולי וסמירנוף. ואז יש את הוודקות השונות מרוסיה והעולם כולו. יש הרבה מה ללמוד, אבל אנחנו כאן כדי לעזור לכם ללמוד את כל מה שאתם צריכים לדעת על וודקה.

אין להכחיש את הפופולריות של וודקה. ניתן למצוא קוקטיילים, על בסיס וודקה, קלאסיים בכל מקום. השכיחות נובעת מכך שהוודקה טעימה כמו כל מה שתרצו כדי שיהיה לה טעם. אבל ממה מיוצרת וודקה? ובכן, זה יכול להיות עשוי מדגן, תפוחי אדמה, ואפילו ענבים. 

בין אם אתם שותים משקאות חריפים או לא, אתם בטח יודעים קצת על וודקה. ומה שאתם יודעים אולי לא הרבה, אבל מאוד לא מחמיא למשקה עצמו. וודקה היא בדרך כלל אחד המשקאות האלכוהולים הקדומים ביותר בהן אנו נתקלים.

במסיבות, בסוף יום העבודה, מעורבב עם סוג של מיץ בכוס פלסטיק גדולה. אבל אם אתם נכנסים לעומק הקורה, כדאי להציץ שוב בעניין.

ובאמת, וודקה הוא משקה איקוני, וזה מעניין בהתחשב כמה נייטרלי הוא אמור להיות. מכיוון שהיא מזוקקת בעמודי זיקוק, הוודקה נוטה להיות מעט מאוד ללא טעם. זה סוג האלכוהול שאנשים בקלות (ובמדויק) אומרים "טעם של אלכוהול", פשוט ופשוט. אבל וודקה יכולה להיות מורכבת יותר מזה – מעבר לקשת של זנים בטעמים פראיים שם בחוץ, וודקות מזוקקות יכולות למעשה להיות בעלות אופי שונה – תלוי ממה הן מיוצרות, מאיזו טמפרטורה הן נצרכות, אם זה במהלך סעודה וכו '(וכן, וודקה נועדה לרוב, אפילו באופן מסורתי, להיות משויכת לאוכל).

***במלאכת הזיקוק התגלה “פיצוץ” קל בוודקות של אצווות קטנות, שרובן מיוצרות בייצור מקומי. כמובן שלרוב מה שתקבלו עדיין יהיה הטעם ה"נקי "הקלאסי של וודקה, עם אולי פחות או יותר רכות על החום ו / או תווי הרפואה (הדברים הגסים יותר הם בעלי המוניטין" שפשוף אלכוהול "). כשאתם רוכשים וודקה, טוב לקרוא תחילה כמה ביקורות, מכיוון שחלק מהוודקות היקרות יותר אינן עושות הרבה יותר עבור האלכוהול מבחינת גוף או איכות מאשר קלאסיקות במחיר בינוני יותר. שתיית הוודקה מקוררת איננה רק מיסוך חלק מהחום האלכוהולי; תקבל תחושת פה צמיגה יותר ועשירה להפליא (אם כי לטעום וודקה חמה עשוי לחשוף כמה טעמים נעימים ואמיתיים).

bottom of page