top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

בלוויני 12 סינגל בארל – 21yo Balvenie Single Barrel

מיוצר בעבודת יד מאז 1892

הודות לאלכימיה טבעית ואומנות בת מאות שנים, The Balvenie הוא ייחודי בעולם הסינגל מלטים . תהליך ייצור הוויסקי כולו מוקדש לתחזוקת חמשת המלאכות הנדירות והמזקקה היחידה בסקוטלנד שעדיין מגדלת שעורה משלה, משתמשת בריצפת המלטה מסורתיות ומחזיקה גם נפחי נחושת וגם צוות של עובדים. וכמובן, המאסטר בלנדר – דייוויד סי סטיוארט MBE מכהן בתהליך ההתבגרות החשוב ביותר. מה שהופך את הבלווני לויסקי יחודי המיוצר בעבודת יד מבין שאר הסינגל מלטים.

 

ה- Balvenie Single Barrel First Fill הוא ויסקי סינגל מאלט בן 12 שנים, המיושן במילוי ראשון בחבית בורבון לשעבר. כמעט כל הוויסקי הסקוטי מתבגר בחביות ששימשו בעבר את מזקקי הבורבון. כאשר הביאו אותם לסקוטלנד ומשמשים אותם בפעם הראשונה הם מכונים 'מילוי ראשון'.

מאסטר מאלט של בלוויני דוגם את הוויסקי המיושן, חבית אחר חבית ובוחר רק את אלה המאופיינים במתיקות של עץ האלון ווניל עדין לבקבוק כמילוי ראשון של חבית אחת.

ויסקי הזה מאיזור הספייסייד, מדופטאון ידוע בגידול שעורה משלהם, מסורת שאבדה רק בהיילנדס. מהדורה זו מיושנת בחביות מילוי לשעבר מבורבון, שנבחרו במיוחד בשל מתיקותן וניחוחות הווניל שלהם. "כל בקבוק מהווה מהדורה מוגבלת של לא יותר מ -300 בקבוקים ממוספרים ביד שנלקחו מחבית אחת, מה שהופך כל בקבוק לייחודי ובלתי ניתן לשיחזור.

רשמי הטעימה

NOSE תווי דבש, מעוטרים בפירות מתוקים ותבלינים עדינים.

TASTE עשיר ומורכב עם אלוניות וניל עמוקה.

FINISH מתוק ומתמשך.

 

בשנת 2018 מלאו 25 שנה לבלוויני דאבל ווד, בן ה12 שנים.

אבן דרך זו היא לא רק עדות לאומנים שהקדישו את חייהם להפוך את בלוויני לויסקי איכותי העשוי בעבודת יד, אלא למיומנותו של המאסטר מאלט של המזקקה , אשר לאורך 55 שנות הקריירה שלו שינה את פניו של הויסקי, עבודה שזיכתה אותו ב- MBE ב. 2016.

DoubleWood 12 הושק בשנת 1993, תוך שימוש בתהליך, שתוכנן על ידי מאסטר מאלט דייוויד סטיוארט בשנת 1982, המכונה כיום 'גימור עץ'.

כדי להכין את The Balvenie DoubleWood, דייוויד סטיוארט MBE לוקח ויסקי שבילה לפחות 12 שנים בחביות ויסקי מסורתיות, חביות בורבון מעץ אלון אמריקאיות והואגסהאד, ומעביר אותו לחביות שרי לשעבר מעץ אלון ספרדי לתשעה חודשים נוספים.

הוויסקי מועבר לאחר מכן לכלי עץ אלון גדולים המכונים "טונים" למשך 3-4 חודשים כדי לאפשר לוויסקים מחביות בודדות "להתחתן".

הוויסקי הסינגל מאלט של בלוויני DoubleWood זוכה לאופי המובהק שלו בשל התבגרותו בשני סוגי עץ שונים. כל שלב מעניק איכויות שונות לוויסקי הסינגל מאלט שנוצר.

החביות המסורתיות מתרככות ומוסיפות אופי עדין, עץ השרי מביא עומק ומלא טעם והחודשים האחרונים בחביות מאפשרים לוויסקי להתחתן בצורה הרמונית.

הערות טעימה NOSE פרי מתוק ותמציות שרי אולורוסו, שכבות דבש ווניל.

TASTE חלק ונימוח עם טעמים משולבים להפליא ~ מתיקות אגוזית, חריפות קינמון ושכבת שרי במינון עדין.

FINISH ארוך ומחמם

bottom of page