top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

10 קוקטיילים לשיפור מצב הרוח

מה הוא קוקטייל?

קוקטייל טוב בונה מתח. המתח הקיים באיזון בין האלמנטים: חוזק אלכוהולי, מתיקות, חמיצות, מרירות, מלחות, טמפרטורה ומרקם. שילוב טעמים לבד אינו מספיק בכדי להפוך קוקטייל טוב לנהדר.

איך להכין את הקוקטייל המושלם?

הכלל החשוב ביותר של המיקסולוגיה, הכלל שמעל כל השאר, הוא האיזון הוא הכל. 

כל הטעמים אינם רלוונטיים לחלוטין אם המשקה לא באיזון,

בדרך כלל, טעמים שהולכים שהופכים את המשקה למאוזן או לא הם:

חוּמצִיוּת

מְתִיקוּת

מְרִירוּת

מַשׁקֶה חָרִיף

עיקרון הליבה שאנו תמיד מנסים לשאוף אליו כשאנו יוצרים קוקטיילים הוא האיזון בין האלמנטים האלה.  זה יכול להבנות משלושה מרכיבים או  20, אבל אם המשקה לא מאוזן הוא לא יהיה טעים.

"אם אתה לא נהנה ממשקה, זו לא אשמת העדפות הטעם שלך; כנראה שפרופיל הטעמים לא תקין. "

1.בלייני

הומצא על ידי ג'וזפה ציפריאני, מייסד הבר של הארי בוונציה, יתכן והבלייני לא ייחשב לקוקטייל על ידי חלקים, עם שני מרכיבים בלבד – פרוסקו וארסק אפרסק או תרכיז אפרסק. מומלץ להגיש בכוס גבוהה של שפנייה ולקשט עם פלח אפרסק.

2.באמבו

התחדשותו של שרי גרמה למשקה הזה, שנוצר עם אחד וחצי צ,ייסרים של שרי, אחד וחצי צ,ייסרים של ורמוט יבש, שתי נגיעות של אנגוסטורה מרירה ושתי נגיעות של קליפת תפוז מרירה.

ממולץ להגיש בכוס שפנייה נמוכה ורחבה.

3.פאיין-קילר (משכך כאבים)

קוקטייל זה מסומן על ידי מותג הרום של פוסר, והוא אחד הקוקטיילים הפופולאריים ביותר של איי הבתולה הבריטיים. זה עשוי עם מיץ אננס, מיץ תפוזים, קרם קוקוס, ורום של פוסר, כמובן.

מעולה ומרענן בעיקר ביום קיץ חם על החוף ולא צריך כוס מיוחדת להגשה.

4.בייס קני (ברכיים של דבורה)

אמנם שם מצחיק למשקה כל כך טעים ופשוט המיוצר עם ג'ין, מיץ לימון ודבש.

 זה נשמע כמו החבר הכי טוב של נוגדי הצטננות. בדרך כלל מוגש בכוס מרטיני גבוהה ואם אתם בקטע של לארח ערב קוקטיילים, קישוט עם קליפת לימון מסולסלת בהחלט יעשו את העבודה.

5.ראמוס ג'ין פיז

מקורו בניו אורלינס, המשקה הזה – שיש בו תשעה מרכיבים: ג'ין, מיץ לימון, מיץ ליים, סירופ סוכר, מי פרחי תפוז, תמצית וניל, לבן ביצה (חלבון), שמנת כפולה ומי סודה. יש לנער אותו ל 12 דקות שלמות – וכך לבסוף קיבל את שמו של היוצר שלו הנרי סי ראמוס. לא לשכוח פרוסה של ליים בשביל ההצגה וכמובן בשביל הטעם.

6.בראמבל

הברמבל נוצר בשנות ה -80. הוא מיוצר עם ג'ין יבש, מיץ לימון, סירופ סוכר, קרם דה מואר, וקרח כתוש, ומעליו פירות יער טריים ופרוסת לימון. ממולץ להגיש בלואובול אך לא חובה.

משאיר חוויה של ארטיק אלכוהולי מתוק ומרענן במיוחד לצד הבריכה.

7.האנקי פאנקי

המשקה החביב הזה שהתחיל בשנות העשרים מיוצר עם ויסקי, פרנט-ברנקה, סירופ פשוט, מיץ ליים טרי ועלי נענע.

כל מה שצריך על מנת לבנות קוקטייל טוב לסוף יום ארוך בעבודה.

8.פאלומה

אם לא מתחשק לכם לבנות משהו מסובך ועדיין לשמור על סטייל, ערבבו טקילה עם סודה בטעם אשכוליות (תחשבו פרסקה) והגישו אותה עם קרח (קוביות או מרוסק)  עם טריז סיד (או טריז הדר אחר) ויש לכם פלומה.

9.וויאק'ס קארה

הפייבוריט הזה של ניו אורלינס נוצר בשנת 1938 על ידי וולטר ברגרון, הברמן הראשי בבר קרוסלה האגדי. היא מצריכה: וויסקי, קוניאק, ורמוט מתוק, הבנדיקטיני, ביטר של פיצ'וד, ו אנגוסטורה מרירה

קצת מסובך אבל בהחלט משקה מעניין ומאתגר את הפה והלשון.

10.קלובאר קלאב

קוקטייל קלובר – שנעשה עם ג'ין, מיץ לימון, סירופ פטל וחלבון ביצה – חוזר לרדאר המשקאות העולמי עצם היותו קל להכנה ומרענן בו זמנית. חמצמצות והמתיקות שלו הופכת אותו לאפריטיף נהדר לברביקיו.

bottom of page