top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

למה הרום תמיד נגמר? (ג'ק ספארו)

רום הוא משקה חריף המיוצר על ידי תסיסה ממזיקת מולסה של קנה סוכר או מיץ קנה סוכר.  התזקיק, נוזל צלול, מיושן בדרך כלל בחביות עץ אלון.  מרבית סוגי הרום מיוצרים במדינות הקריביות ובאמריקה, אך גם במדינות אחרות המייצרות סוכר, כמו הפיליפינים והודו.

 רום הוא משקה שבדרך כלל מיד מקפיץ אסוציאציות של שודד ים או של קוקטייל על החוף. (תלוי את מי אתה שואל) והסיבה לכך מוצדקת. רום שהיה המשקה הנפוץ ביותר בקרב חיל הים הבריטי ובקרב שודדי הים בעיקר באיזור הקריביים ואף בפיליפינים. 

עצם היותו משקה סוכרי מאוד הוא מרכיב נהדר לקוקטיילים. (מוחיטו,קובה ליברה,דקירי וכ')

רום, כמו משקאות אלכוהוליים אחרים, יכול להפיק תועלת מיישון (אפילו מה שנקרא "רום לבן" ניתן להזדקן בקצרה ואז לסינון בפחם לצורך הבהירות).  תלוי אם הרום זוקק בסיר (למשל ג'מייקה, ברבדוס) או מזוקק בעמודי זיקוק (קובה).  וכאשר הרום מתיישן (שהוא לעתים קרובות), הוא מתיישן בקצרה, לעתים קרובות בחביות עץ שהיו בשימוש בעבר, מסיבה אחת: אקלים.  רום נוצר באקלים חם יותר, כלומר כל תגובה בין האלכוהול לחבית הולכת להתרחש במהירות רבה יותר (כולל אידוי חלקו היקר של הangel share).  חבית בורבון חרוכה, ששימשה בעבר, למשל, מבטיחה שהרום לא יאבד מעצמו בחבית ובכל זאת יקבל כמה מאותם ונילין יקרים (שלא לדבר על תבלינים מאאוגנול ולקטונים לתווים טרופיים,  וכו.).

שבעת סוגי הרום המוכרים ביותר הינם: 

רום לבן: כשמו כן הוא, בעל גוף צלול, בהיר יותר, אם כי לעתים קרובות התיישן בקצרה וסונן. 

בקארדי, האבנה קלאב וכ׳

רום הזהב: מעט יותר מורכב מאשר חולות לבנות בגלל הזדקנות בחביות עץ אלון, עדיין טוב לקוקטיילים שכן הם עדיין לא מורכבים במיוחד. 

קפטן מורגן,אדמירל רודני וכ׳

רום אפל: מיושן לפרקי זמן ארוכים יותר, עם פרופילי טעם כהים ומלאים יותר, טוב ללגימת סולו

רון זאקאפה סולרו, פלנטיישן ברבדוס וכ׳

רום דמררה: בעוד שרוב סוגי הרום עשויים מקני סוכר הגדלים בברזיל, Demerera עשוי מקנה שגדל בגיאנה, עם הזדקנות ארוכה ופרופיל טעם עשיר וכהה הדומה לרום הג'מייקני;  מזוקק באמצעות סטילס ישן, נחשב כמעיד על האופן שבו רום נהג לטעום. 

OVD, אל דוראדו

רום מתובל: רום מזוקק שעבר הוספה של תבלינים, בדרך כלל מעלה את טעם התבלינים שהגיע לעתים קרובות מהזדקנות בסוג החבית.

נגריטה ספייס, באקארדי אוקהארד ספייס וכ׳. 

אגריקול רום: מיוצר במיץ קנה סוכר במקום מולסה, ולכן טרואר (כלומר היכן שגדל קנה הסוכר) הוא גורם חשוב;  יכול להיות לבן, זהב, כהה וכו ', עם טעמים שמשלבים תווים צמחיים ברקע הרום המורכב. 

ויליאם הינטון, דומאסיו וכ׳

רום ימי (עמיד יותר): מתייחס לכל רום שהוא אלכוהול גבוה יותר (50 עד 60% ומעלה). 

פוסארס, בלאק טוט. 

bottom of page