top of page
_edited_edited.jpg

מגזין סיפיל

וויסקי סינגל מאלט : אזורי זיקוק הוויסקי בסקוטלנד


מהם האזורי ייצור של וויסקי סקוטי?

אזורי ייצור הוויסקי של סקוטלנד מגוונים כמו אזורי היין של צרפת . הם נותנים לנו וויסקי סינגל מאלט עם איכויות שונות ומאפיינים שונים שהתפתחו במקום , האקלים שלהם ומאות שנים של מלאכה.

SPEYSIDE | ספייסייד

מבחינה גיאוגרפית אזור ספייסייד הוא חלק מההיילנדס, אולם מכיוון שיש בו ריכוז גבוה מאוד של כחמישים מזקקות,קיבל האזור קלסיפיקציה משלו.בניתוח כללי, וויסקי מספייסיד הוא וויסקי פירותי ומאוזן, בדרך כלל הלתת אינה עוברת עישון כלשהווכאשר ישנו שימוש בעישון הוא מינימאלי.בספייסיד יושבים גדולי יצרני הסינגל מאלט .

מספר מותגי וויסקי מהספייסייד

LOWLANDS | לואולנדס

באזור הלואולנדס נמצאות שלוש מזקקות פעילות בלבד.הוויסקי שמגיע משם מאופיין בדרך כלל הגוף וארומה קלילים.הטעם לעיתים מתקתק תחילה, אולם הסיומת קצרה ויבשה.וויסקי מהלואלנדס מצוין כאפריטיף ומתאים במיוחד למזג אוויר קיצי.

מספר מותגי וויסקי מהלואולנדס

ISLAND MALT | איילה

סינגל מאלט מהאיים יתואר לרוב כ "ימי" באופיו.שמו של האי הדרומי והמפורסם הוא איילה { ISLAY}.

סימן ההיכר של מאלט מאיילה הוא עישון. לרוב נעשה שימוש רב בכבולעל מנת לעשן את הלתת. באי ישנן שמונה מזקקות פעילות ן 3500 תושבים בלבד. חלקן של המזקקות באי מייצרות וויסקי מעושןביותר וחלקן מעושן אך עם איזון פירותי.

מספר מותגי וויסקי מהאיים

  1. אייל אוף ג'ורה

  2. ארדבג

  3. באומור

Highlands | היילנדס

אזור היילנדס הינו ביתם של מזקקות שונות המייצרות וויסקי בעל מגוון רחב של טעמים וסגנונות יצור.חלקם עדינים ורכים וחלקם עוצמתיים ואגרסיביים.

מספר מותגי וויסקי מההיילנדס:

  1. טומטין

  2. דאלמור

  3. גלנמורנג'י


bottom of page